Popis:
|
Řešení projektu OPVK 2.2. Vzdělávání pro konkurenceschopnost Experimentální chirurgie - nové technologie v medicíně bylo realizováno v období 1.1.2011 - 31.12.2013. V rámci řešení tohoto projektu byla vytvořena výuková platforma, která by propojila výuku příbuzných předmětů nebo předmětů s určitou mírou podobnosti na LFUK v Plzni a ZČU v Plzni. Propojení výuky medicínských a nemedicínských oborů v rámci vysokoškolské výuky pregraduální i postgraduální umožnilo individualizovat jednotlivá studentská curricula, která mohla být modifikována dle budoucích potřeb a i předchozích znalostí studentů. Vše s cílem zvýšení konkurenceschopnosti absolventů a jejich uplatnění v hraničních oborech nebo oborech, které vyžadují multidisciplinární orientaci. V rámci tohoto projektu byly vytvořeny nové semináře: Experimentální chirurgie (LF, pregraduální), Přínos kvantitativní histologie pro výzkum v medicíně (LF, pregraduální), Biomechanika (ZČU, pregraduální), Současné trendy a moderní techniky zobrazovacích metod (LF, pregraduální), Úvod do vědeckovýzkumné práce a publikační činnost (LF, postgraduální). Materiály pro výuku byly vloženy do edukační platformy Moodle, které slouží k přímé výuce studentů UK a to dle výše uvedeného modelu individualizované přístupu k vzdělávacímu curriculu. Zde jsou přístupné i softwarové modely, které odrážejí plnou šíři v současnosti dostupných modelů využívaných v biomechanice a medicíně. Posluchači si tak interaktivní formou mohou vyzkoušet jejich fungování. Vybraná část výukových textů byla připravena i v tištěné formě v dvoudílných skriptech: Experimentální chirurgie a Biomechanika. Vlastní řešení projektu přispělo nejen k zlepšení výuky a ustanovení nových výukových modulů na fakultách, ale stmelilo i nově vzniklý kolektiv řešitelů, který se dále podílel i na řešení vědecko-výzkumných úkolů. Předpokládá se další pokračování této mezioborové spolupráce ve výuce rozdílných přesto však komplexně propojených oborů.
|