|
Bylo ukončeno poslední monitorovací období. V rámci realizace projektu byly zpracovány požadované výstupy a naplněny nastavené indikátory. Součástí závěrečné monitorovací zprávy je i závěrečná žádost o platbu s nulovým požadavkem.V průběhu posledního monitorovacího období proběhla rovněž kontrola financování a realizace projektu ze strany zřizovatele bez závažných nedostatků. Bylo dokončeno elektronické zpracování výstupů - 3 metodiky pod názvem Společně, ale každý podle svého I - III, dále soubor projektových dnů, soubor elektronických příprav, soubor aktivit pro rozvoj motorických dovedností a soubor odborných posudků a individuálních plánů. Výstupy budou prezentovány na webových stránkách školy a archivovány na školním serveru. Splněna byla rovněž publicita projektu a pro následující roky bude projekt prezentován v prostorách školy formou plakátu 140 x 300 cm sestaveného z fotodokumentace z projektových aktivit.Podrobný popis realizace projektu je k nahlédnutí v Souhrnné zprávě, která je přílohou závěrečné monitorovací zprávy. V návaznosti na specifické cíle oblasti podpory a globálního grantu bylo obecným cílem projektu zlepšit rovné příležitosti žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami přípravné třídy, a to rozvojem a uplatňováním pedagogických metod a forem výuky podporujících rovný přístup ke vzdělávání, a zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér rovného přístupu. Realizací projektu se zlepšily podmínky pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich integraci použitím moderních vyučovacích metod, didaktických pomůcek a ICT nástrojů při výuce a dalších aktivitách dětí v přípravné třídě. Realizační tým se průběžně vzdělával v oblasti detekce dětí sociokulturně znevýhodněných, s vývojovými problémy,vadami řeči či jinými speciálními vzdělávacími potřebami.V průběhu projektu byly vytvořeny metodiky k rozvíjení do-vedností dětí z cílové skupiny, zejména romských dětí. Bylo zajištěno technické, materiální a pro-gramové vybavení, což výrazně přispělo ke zlepšení sociálního klimatu a inkluzivního prostředí v přípravné třídě. Projektové aktivity ve spolupráci s romskými rodinami přispěly ke zlepšení spolu-práce romských rodin se školou, zejména v oblasti zapojení dětí do předškolního vzdělávání již od 3 let věku.
|