Popis:
|
Hlavním cílem realizovaného projektu bylo zkvalitnění výuky přírodovědných a technických předmětů vyučovaných na Základní škole Javorník, okres Jeseník. V rámci projektu bylo realizováno 5 klíčových aktivit zaměřených na vzdělávací a výukovou činnost a na zavedení interaktivních forem do výuky. V rámci klíčových aktivit bylo pořízeno vybavení a pomůcky pro výuku přírodovědných a technických předmětů, konkrétně byl pořízen nábytek a zatemňovací technika pro učebnu fyziky-chemie, svěráky a pracovní stoly pro učebnu člověk a svět práce, výpočetní technika a pomůcky praktické výuky do učebny fyziky a chemie k výuce fyziky, chemie, elektroniky, optiky, elektromagnetismu a školní atlasy, dále byla realizována dvě školení pedagogů na mezipředmětové vztahy a projektovou výuku, bylo vytvořeno celkem 534 výukových materiálů včetně jejich prezentace žákům ve výuce v předmětech matematika, informatika, člověk a jeho svět, člověk a svět práce, fyzika, chemie, zeměpis a přírodopis, dále byly zrealizovány 4 projektové dny pro první i druhý stupeň ZŠ, zajištěny a realizovány exkurze ve firmách Olomouckého kraje a účast žáků na přednáškách a ukázkových dnech na střední odborné škole v Jeseníku. Realizací klíčových aktivit došlo k rozvinutí klíčových kompetencí žáků prostřednictvím interaktivní výuky, názorového vyučování a projektového vyučování aplikující mezipředmětové vztahy, zlepšilo se zázemí a podmínky pro výuku přírodovědných a technických předmětů, ve výuce byla propojena praxe s teorií a byly podporovány dovednosti žáků aplikovat teoretické vědomosti v praxi, vzájemně se propojila a vytvořila vazba mezi jednotlivými přírodovědnými předměty, zvýšila se odbornost a kompetence pedagogů přírodovědných předmětů a rovněž se posílila vzájemná spolupráce mezi pedagogy školy.
|