V průběhu tříleté realizace projektu byly realizovány tři klíčové aktivity. Při tvorbě metodických materiálů usiloval projektový tým o zpřístupnění dosud chybějících materiálů, výpovědí a dokumentů a o otvírání tématických okruhů, které novým způsobem propojují výklad českých (československých) a židovských dějin ve 20. století. Metodických materiálů nakonec vzniklo přes 70 a jsou velice různorodé – ať už se jedná o tištěné metodiky, videomateriály, pomůcky pracující s regionálními aspekty (připomínky transportů atp.). Výsledkem této aktivity je také reprezentativní publikace, rozdělená do čtyř částí a obsahující přes 400 originálních dokumentů. Publikace se jmenuje Naši nebo cizí? Židé v českém 20. století a je zdarma nabízena českým učitelům. Aktivita spolupráce se školou začala vytvářením sítě spolupracujících pedagogů (tzv. „pilotních učitelů“, kteří se následně podíleli na ověřování metodik), ve druhé fázi byla síť rozšiřována a učitelům se vytvářely podmínky pro vlastní aktivitu. V průběhu realizace vzniklo deset regionálních center, na jejichž půdě se konaly semináře a přednášky. Žáci a studenti absolvovali workshopy v rámci Oddělení pro vzdělávání a kulturu Židovského muzea v Praze; celkem jich bylo podpořeno téměř 27 000. Třetí klíčovou aktivitou byla organizace seminářů pro učitele. Pravidelné víkendové interaktivní semináře byly v průběhu realizace akreditovány jako DVPP.
|