Popis:
|
Cílem projektu bylo integrovat žáky s SPUCH v jejich spádových školách, v běžných třídách odpovídajících jejich věku a poskytovat jim a učitelům adekvátní podporu. Realizace klíčových aktivit projektu probíhala v průběhu dvou školních roků. Zahájení v lednu 2010 umožnilo kvalitně připravit klíčové aktivity a vytvořit si plán na následující školní rok. V rámci realizace projektu ve druhém pololetí šk. roku 2009/2010 byla připravena základní dokumentaci k projektovým aktivitám. Vlastní aktivity pro žáky byly zahájeny ve třetím čtvrtletí šk roku 2009/2010, kdy byla zahájena práce v zájmových útvarech. Kontinuálně také pokračovala tvorba výukových a metodických materiálů. V této oblasti se přirozeně nejvíce práce a výstupů vytvořilo v průběhu školních prázdnin mezi šk. roky 2009/2010 a 2010/201. Tyto materiály pak byly po celý šk. rok 2010/2011 pilotně ověřovány v přímé výuce na naší škole i ve školách partnerských. Velmi dobře se do projektu podařilo zapojit i rodiče žáků. Většina z nich se aktivit projektu velmi ochotně a aktivně účastnila. Ohlas mezi rodiči byl výborný. Celkově lze hodnotit projekt jako velmi zdařilý. Stanovené indikátory se podařilo zcela naplnit. Vytvořené výstupy plně odpovídají požadavkům stanoveným v projektovém záměru. Kvalita výstupů byla prověřena evaluačním procesem u 2 partnerských škol – v Základní škole Lipová, okres Cheb, a Základní škole Velká Hleďsebe, okres Cheb. Základním cílem projektu bylo umožnit rovný přístup ke vzdělávání dětem ze sociálně znevýhodňujícího prostředí a dětem s SPÚ na malotřídní škole. Projekt napomohl zajistit podmínky pro skupinovou práci a zpřístupnil dětem činnost v atraktivních zájmových útvarech a mimoškolních aktivitách. Vytvořili jsme pro děti vzdělávací systém, který zohledňuje jejich hendikepy a napomáhá jejich odstraňování. V rámci inovace ŠVP byla zařazena práce s multimediální a ICT technikou, která byla v rámci projektu zakoupena. Spolupráce s psychologem byla využita při eliminaci SPÚ a sociálně patologických jevů u dětí. Společně s logopedem bylo intenzivně spolupracováno na odstraňování řečových vad. Pro děti ohrožené sociální exkluzí byl vytvořen podpůrný program, který napomáhá jejich reintegraci. Do výuky cizích jazyků a všeobecně vzdělávacích předmětů byly zavedeny moderní pomůcky, které usnadňují učení zejména dětem se speciálními vzdělávacími potřebami.
|