|
Popis:
|
Prvním z cílů projektu byla tvorba a inovace vzdělávacích programů pro vzdělávání dospělých ve školách působících ve Zlínském kraji. Cílem projektu bylo vytvoření 16 vzdělávacích programů pro vzdělávání dospělých tak, aby jejich obsah navazoval na školní vzdělávací programy a vždy se vztahoval ke konkrétní dílčí či úplné kvalifikaci podle Národní soustavy kvalifikací. Vzhledem k tomu, že Národní soustava kvalifikací prozatím obsahuje především řemeslné a službové kvalifikace, nikoliv standardy vyšších odborných úrovní, nebylo možno vytvořit některé plánované vzdělávací programy pro vzdělávání dospělých ve vazbě na tuto soustavu. Tato skutečnost byla sdělena poskytovateli dotace a formou podstatné změny projektu byl změněn počet vzdělávacích programů přímo návazných na Národní soustavu kvalifikací na 7 z celkových 16 vzdělávacích programů. Tato podmínka byla při realizaci projektu splněna. Všechny vytvořené vzdělávací programy prošly odbornou externí evaluací, v případě potřeby byly na základě poznatků z této evaluace inovovány. Proběhlo rovněž úspěšné pilotní ověření jednoho vzdělávacího programu. V rámci realizace projektu bylo provedeno pilotní ověření vzdělávacího programu Programátor hradlových polí ALTERA. Při tomto pilotním ověření bylo podpořeno celkem 11 osob. Na základě zpětné vazby účastníků byla provedena inovace vytvořeného vzdělávacího programu. Ohlas účastníků pilotního ověření byl jednoznačně pozitivní a předpokládá se úspěšná realizace tohoto vzdělávacího programu v praxi. Všechny vzdělávací programy byly rovněž evaluovány odborníky působícími v dané oblasti tak, aby byla zajištěna jejich odborná úroveň a relevance jejich dalšího využívání. Dalším z cílů projektu bylo proškolení lektorů a tvůrců modularizovaných vzdělávacích programů v oblasti jejich tvorby, struktury a obsahu Národní soustavy kvalifikací a v oblasti platné legislativy. V rámci realizace projektu proběhla řada vzdělávacích aktivit. Vzdělávací programy: Číšník I., Číšník II., Programátor hradlových polí Altera, Webdesigner, Montér elektrorozvodných sítí I., Firemní ekonom, Řezník – uzenář, Chemik – laborant, Operátor výpočetní techniky I., Operátor výpočetní techniky II., Pedagogický pracovník v předškolních, školních a mimoškolních zařízeních, Pedagogický pracovník ve školních a mimoškolních zařízeních a zařízeních sociálních služeb se zaměřením na problematiku sociálně patologických jevů, Restaurátor údržbář historického nábytku, Designer a dekoratér interiéru, Montér elektrorozvodných sítí II., Manažer kvality. Rozsáhlou aktivitou při realizaci projektu byla tvorba partnerské sítě subjektů participujících na dalším vzdělávání – do projektu zapojených škol, jejich sociálních partnerů a dalších institucí působících v oblasti dalšího vzdělávání. Tvorba sítě spočívala zejména v kontaktování uvedených institucí, zjištění potřebných údajů a zpracování dílčích analýz. Souhrn zjištěných informací byl následně zpracován v rámci analytické činnosti nabídky a poptávky v oblasti dalšího vzdělávání dospělých. Byl vytvořen souhrnný analytický dokument, který specifikuje a podrobně popisuje kroky a podmínky vedoucí k vytvoření partnerské sítě v oblasti dalšího vzdělávání.
|