Hlavním cílem projektu bylo rozšíření a zkvalitnění poradenských služeb v Libereckém kraji. Díky novým pracovníkům, lepší vybavenosti poradenských pracovišť (zejména diagnostickými testovými materiály, pomůckami pro poradenské činnosti) došlo k výraznému zkvalitnění poradenských služeb. S tím došlo i ke zkrácení čekací doby pro klienty a poradenská zařízení byla schopna aktivněji reagovat na potřeby škol a žáků. Akce, zejména metodická setkání, poradenské dny, ale současně i zapojení výše uvedených partnerů jako takových do projektu tohoto rozsahu umožnily rozvíjet kontakty poradenských pracovníků mezi sebou a zejména pak zlepšit koordinaci poradenských služeb. Metodická setkání výchovných poradců, školních metodiků prevence, pedagogů zabývajících se nápravou logopedických vad a specifickými poruchami učení, stejně jako asistentů pedagoga, dala prostor pro cenou výměnu zkušeností a poznávání a navazovaní kontaktu mezi pedagogy jednotlivých škol. Šíření příkladů dobré praxe a navazování kontaktů napomohlo ke zkvalitňování vzdělávání a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V rámci projektu byla vytvořena nabídka 28 vzdělávacích programů pro učitele a poradenské pracovníky. Na vytvoření některých kurzů z této nabídky se podíleli zaměstnanci partnerských organizací projektu, z čehož vyplývá, že poradenská zařízení v Libereckém kraji jsou obsazena vysoce kvalifikovanými pracovníky, kteří jsou schopni předávat své zkušenosti dál. V nabídce však figurovali i takové kurzy (např. „Týmová práce ve škole a školském zařízení“ či „Psychologická a speciálněpedagogická diagnostika dítěte – vybrané kapitoly), které byli určeny právě poradenským pracovníkům.
|