Popis:
|
V souvislosti se změnami, které od školního roku 2007/2008 nastaly ve školství, tzn. vypracování ŠVP ZV a započetí výuky podle nich v 1. a 6. ročníku, přišla i potřeba celkové proměny školy a vyučování. Mají-li učitelé přizpůsobit výuku těmto změnám, musí se snažit především o změnu klimatu ve třídách, o hledání způsobů, jak co nejlépe motivovat žáky, o hledání a zavádění aktivizujících metod a forem vyučování, zejména projektové výuky a různých forem mezipředmětové integrace, které umožní rozvoj klíčových kompetencí jako nástroje přeměny encyklopedického pojetí vyučování. Se změnou se musí začít od základů. Základním pilířem školy jsou vzdělaní učitelé. Proto má tak velký význam jejich další vzdělávání. Pro pozitivní změny ve škole je nutná také změna vztahů mezi učiteli navzájem, mezi učiteli a žáky a mezi učiteli a rodiči.To znamená partnerské vztahy na všech úrovních a také změny vyučovacích metod a forem práce. V rámci tohoto projektu nebyly vytvořeny žádné relevantní výstupy.
|