- 1. Zkvalitnění výuky na základních školách v regionu začleněním průřezového projektového vyučování do běžné výuky
- 2. Zlepšení atraktivity a interaktivity výuky propojením obecného učiva s místními reáliemi a současně s využitím metodiky projektového vyučování.
- 3. Významné zvýšení znalostí o vlastním regionu připravilo žáky k lepšímu uplatnění ve vyšších formách služeb a cestovním ruchu v regionu.
- 4. Účinnou spoluprací pěti partnerských škol se zvýšila vnitřní integrace oblasti.
Oblast při rakouské hranici od Č.Velenic přes N.Hrady k Malontům tvoří historický celek, dnes dezintegrovaný do tří okresů. I v nové generaci zatím odstředivé tendence pokračují. Školy nedostatečně využívají region pro průřezové vyučování. Nejsou využity všechny možnosti přípravy žáků na život v regionu. Chybí vzdělávání pro infrastrukturu turistiky. Chybí metodika a manuály. Izolovanost malých škol ztěžuje jejich rozvoj. Cílem projektu bylo spoluprací škol Benešov, Malonty, N.Hrady, H.Stropnice a Č.Velenice spolu s NOS vytvořit a ověřit relativně jednotnou metodiku propojení regionálního a průřezového vyučování včetně manuálů. Projekt byl zaměřen prioritně na vzdělávání pedagogů, jejich činnost však byla realizována s žáky a vždy zakončena reálnými výstupy. Během projektu se školy seznámily a navštívily všechna důležitá místa oblasti. Cílem byla integrace oblasti, větší zaměření výuky k regionu, využití potenciálu schopných pedagogů a modernizace vyučování škol.
|