Projekt byl zaměřen na řešení systémových nedostatků v činnosti školských poradenských zařízení pro děti, žáky a studenty se zdravotním postižením. Sérií činností a výstupů si kladl za cíl vytvořit podmínky pro lepší diagnostiku (míry) hloubky speciálních vzdělávacích potřeb a následné vzdělávací podmínky dětí, žáků a studentů cílové skupiny. Základní cíl projektu: zlepšit odbornou, metodickou a diagnostickou činnost ŠPZ pro žáky se zdravotním postižením v ČR byl splněn. Podařilo se sérií těchto aktivit:
- a) Vytvoření nového modelu posuzování míry SVP (Katalogy)
- b) Vytvoření ucelené řady metodik práce pedagogů se žáky se ZP (Metodiky pro pedagogy)
- c) Vytvoření základním metodik práce asistenta pedagoga u žáků se ZP (Metodiky pro AP)
Související cíl projektu: zajistit okruh informací, datových souborů, analýz a statistik, které umožní lépe poznat základní problémy segmentu ŠPZ pro žáky se ZP a připravit pro orgány veřejné správy (MŠMT, kraje) podklady pro rozhodování o optimalizace sítě těchto zařízení. K tomu směřovaly výstupy těchto aktivit:
- a) Mapování dostupnosti služeb SPC a její výstup Atlas činnosti SPC v ČR
- b) Analýza činnosti ŠPZ pro žáky se ZP
- c) Návrh úprav činnosti ŠPZ pro žáky se ZP
K uvedeným cílům a aktivitám pro jejich naplnění jsme zřídili skupinu aktivit, která vzdělávacími, konferenčními a diseminačními aktivitami zlepšovala naplnění původních, základních cílů. Jednalo se o tyto aktivity a činnosti:
- a) Vzdělávací kurzy pro pedagogické pracovníky
- b) Vzdělávací kurzy pro poradenské pracovníky
- c) Odborné workshopy a konference
- d) Interaktivní webový portál projektu
|